خبرنگاران فرامرزیان: 70 درصد فعالیت های ورزشی کشور، الکترونیکی است

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در نشست مدیران ارشد این نهاد با معاون اول رییس جمهوری به ارائه گزارشی از اقدامات مرتبط با توسعه مدیریت و منابع در دولت تدبیر و امید پرداخت.

خبرنگاران فرامرزیان: 70 درصد فعالیت های ورزشی کشور، الکترونیکی است

ژاله فرامرزیان در این نشست گفت: وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل استان ها در این دوره از ظرفیت خیرین ورزش یار به بهترین شکل استفاده کردند که بالغ بر 292 میلیارد تومان، مبلغ یاریی است که از طرف خیرین ورزش یار در قالب ماده 10 توانستیم جذب کنیم.

وی با اشاره به منابعی که در مورد توسعه فضاهای ورزشی از محل اعتبارات ملی و پروژه های استانی محقق شده، تاکید نمود: جدا از پروژه هایی که توسط شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی کشور تحقق پیدا نموده، حدود دو میلیون مترمربع به سرانه ورزشی کشور اضافه شده که با مبلغی درحدود 978 میلیارد تومان در سال های 97 و 98 اجرایی شد.

فرامرزیان در مورد موضوع 27 صدم درصد اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده گفت: فرصت بسیار ارزشمندی است که ما توانستیم منابع قابل توجهی را از این جهت جذب کنیم. ما بیش از 10 هزار مکان ورزشی داریم که حدود چهار هزار مکان ورزشی را به وسیله مزایده به بخش خصوصی واگذار کردیم.

وی توضیح داد: درآمد ما از این بخش از 15 میلیارد در سال 92 به 110 میلیارد تومان در سال 98 رسیده است. بخشی از این فضاها، اماکن روستایی است که در اختیار دهیاری ها نهاده شد و طبق دستورالعملی که وجود داشت اماکن مازاد را در اختیار بخش خصوصی قرار دادیم.

فرامرزیان در ادامه از واگذاری و بهره برداری سه ساله از بعضی اماکن تخصصی ورزشی به هیئت های ورزشی در سال گذشته به صورت رایگان خبرداد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان از دیگر اقدامات این حوزه را یاری های فنی اعتباری به بخش غیردولتی بیان کرد و گفت: با همکاری فعالین این حوزه و هماهنگی با بانک های عامل، مبلغی حدود 150 میلیارد تومان در دو سال گذشته پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در موضوع سامانه پایگاه داده های اماکن ورزشی در وزارت ورزش و جوانان نیز با کاری که صورت گرفت درحال حاضر دسترسی کامل به این سامانه وجود دارد. امروز در وزارتخانه فعالیت ها و اقدامات ما به صورت دیجیتال انجام می گردد و یکی از دلایلی که در ایام کرونا فرایند کاری ما را کاهش نداد همین امر است.

فرامرزیان با تاکید بر بحث شفاف سازی و انضباط اقتصادی در فدراسیون ها گفت: امروز 82 درصد از مکاتبات ما به صورت الکترونیکی انجام می گردد و رقمی حدود یک میلیارد و 340 میلیون تومان در بحث خرید کاغذ صرفه جویی کردیم.

وی اضافه نمود :ما برای ارتقای سطح مدیریت ورزش نیز از بیشترین ظرفیت داخلی مجموعه بهره گرفتیم و کمتر از نیروهای مامور استفاده کردیم. 170 نفر از قهرمانان را نیز با توجه به آیین نامه توانستیم جذب کنیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرامرزیان: 70 درصد فعالیت های ورزشی کشور، الکترونیکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرامرزیان: 70 درصد فعالیت های ورزشی کشور، الکترونیکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید