اپ استور دو برابر بیشتر از پلی استور در سه ماهه سوم 2020 درآمد داشته است

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، طبق آمار مؤسسه Sensor Tower، درآمد شرکت های اپل و گوگل از طریق اپ استور و پلی استور در سه ماهه سوم 2020 افزایشی 30 درصدی داشته اما در آمدی که اپل از این راه به دست آورده حدودا دو برابر بیشتر از درآمد گوگل بوده.

اپ استور دو برابر بیشتر از پلی استور در سه ماهه سوم 2020 درآمد داشته است

در بازه زمانی سه ماه سوم سال 2020، تعداد کل نصب اپلیکیشن در پلی استور و اپ استور به 36.5 میلیارد رسید. این آمار 23.3 درصد بیشتر از 29.6 میلیاردی است که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته شاهد بودیم. مبلغی هم که کاربران برای خرید برنامه ها در دو فروشگاه هزینه کرده اند در این سه ماه به 29.3 میلیارد دلار رسید که به نسبت سه ماه مشابه در سال گذشته با 22.2 میلیارد دلار، رشدی 32 درصدی داشته.

برای مقایسه باید بگوییم در سه ماه سوم سال 2019، مبلغ پرداختی توسط کاربران در فروشگاه های اپ استور و گوگل پلی به نسبت سال 2018 رشدی 24 درصدی داشت. تعداد نصب برنامه ها هم تنها 9 درصد افزایش پیدا کرده بود اما در سال 2020 پیشرفت عجیبی را در هر دو زمینه شاهد بودیم.

به اعتقاد Sensor Tower، اصلی ترین دلیل رشد تعداد نصب برنامه ها و هزینه ای که برای آن ها پرداخت می شود، شیوع ویروس کروناست. طی این سه ماه، که البته تنها بازه زمانی نیست که درگیر کرونا هستیم، کاربران عمدتا درون قرنطینه به سر می برند و طبیعی است در شرایطی که نمی توان از خانه خارج شد، استفاده از گوشی و اپلیکیشن های مختلف آن افزایش پیدا کند.

اگرچه اندروید 85 درصد از سهم سیستم عامل های موبایل را در اختیار دارد، اما کاربران iOS به صورت کلی تمایل بیشتری برای خرید اپلیکیشن یا خرید های درون برنامه ای داشتند. برای مثال، اگر بخواهیم میزان مبلغ های پرداخت شده در هر دو فروشگاه را به صورت مجزا در نظر بگیریم باید بگوییم در اپ استور، میزان مبلغ پرداختی برای برنامه ها به 19 میلیارد دلار رسید که به نسبت 14.5 میلیارد دلار در بازه زمانی مشابه در سال گذشته حدودا 31 درصد رشد داشته.

در طرف مقابل اما اندرویدی ها تنها 10.3 میلیارد دلار برای خرید برنامه یا پرداخت های درون برنامه ای هزینه کردند که تقریبا نصف عدد به دست آمده در اپ استور است. با این حال این 10.3 میلیارد به نسبت 7.7 میلیاردی که سال گذشته در پلی استور پرداخت شده بود، 33 درصد رشد داشته.

  • اندروید 11 در مقابل iOS 14؛ سیستم عامل موبایل برتر 2020 کدام است؟

با وجود تمام خبرهایی که پیرامون تحریم اپلیکیشن تیک تاک در آمریکا منتشر شد، باز هم ذره ای از اشتیاق کاربران برای دانلود این برنامه کم نشد تا اینکه می بینیم در صدر پردانلودترین برنامه ها هم قرار گرفته است. تیک تاک برنامه ای است که بیشتر نوجوان ها می پسندند تا از این طریق ایده ها و خلاقیت های خود را به نمایش بگذارند. به همین دلیل برای دومین سه ماهه متوالی است که آن را از لحاظ دانلود، در صدر برنامه های دیگر می بینیم.

این اپلیکیشن نه تنها در اپ استور بلکه در پلی استور هم بیشترین دانلود را داشته که آمار بسیار خیره کننده ای است. همچنین میزان پرداختی ها برای تیک تاک در طول سه ماه سوم، 800 درصد افزایش یافت. این در حالی است که بخش اعظم آن مربوط به کاربران اپ استور است و نه پلی استور چون در پلتفرم اندرویدی ها، این اپلیکیشن حتی در جمع 10 برنامه از لحاظ مبلغ پرداختی قرار ندارد. پرفروش ترین برنامه در پلی استور گوگل وان است که به کاربران اجازه می دهد حافظه فضای ابری نظیر گوگل درایو، گوگل Photos و … را کنترل کنند.

در رده بعد هم فیسبوک قرار می گیرد که اگرچه به صورت کلی رتبه دوم را کسب کرد، در اپ استور، ششمین برنامه پردانلود لقب گرفت. در پلی استور اما همان رتبه دوم را بعد از تیک تاک در اختیار دارد. برنامه های این شرکت نظیر واتساپ و اینستاگرام هم به ترتیب رتبه های 4 و 5 را در اپ استور و به صورت کلی به دست آوردند اما در پلی استور رتبه آن ها 6 و 7 است.

  • گردش مالی 519 میلیارد دلاری اپ استور در سال 2019

درآمد اپ استور و پلی استور از فروش بازی اما به نسبت بازه زمانی مشابه در سال گذشته 26.7 درصد رشد داشت و به 20.9 میلیارد دلار رسید. 59 درصد یا به عبارتی 12.4 میلیارد دلار از این مبلغ از اپ استور و باقی از پلی استور به دست آمده و همین موضوع باعث شده میزان رشد سالانه اپل در این زمینه به 24 درصد برسد.

درآمد حاصل از فروش بازی در پلی استور اما با رشد بیشتری همراه بوده است. به نسبت سال گذشته، کاربران اندروید در مجموع 30.8 درصد بیشتر برای خرید بازی یا پرداخت های درون برنامه ای هزینه کرده اند که میزان دقیق این مبلغ در سه ماه سوم به 8.5 میلیارد دلار رسید.

در مجموع، پرفروش ترین بازی با احتساب میزان درآمد کسب شده از هر دو فروشگاه، Honor of Kings بود که در اپ استور رتبه نخست را به خود اختصاص داد منتها در پلی استور در جمع 10 بازی اول قرار ندارد. در رده های بعدی هم پابجی موبایل، پوکمون گو، روبلکس، و کوین مستر قرار دارند. در بین این بازی ها اما پوکمون گو در حالی چهارمین سال حضور خود را جشن می گیرد که در این سه ماهه توانسته 33 درصد رشد سالانه را تجربه کند.

در فهرست پر دانلودترین بازی ها شاهد بازی Among Us در رتبه اول در هر دو فروشگاه هستیم. در رتبه های بعدی به صورت کلی بازی های Scribble Rider، تام سخنگو، ساب وی سرفرز و … قرار دارند. می توانید تصویر پردانلودترین بازی های سه ماه سوم سال جاری را در زیر مشاهده کنید.

برای سه ماه چهارم که به تازگی آغاز شده، Sensor Tower پیش بینی می کند برنامه ای دیگر جایگزین تیک تاک شود. البته شرایط کرونا هم می تواند تأثیر مستقیم روی اعداد و ارقام و نوع برنامه های دانلودی داشته باشد. بنابراین فقط باید منتظر ماند و دید چه پیش خواهد آمد.

  • افزایش نگران کننده میزان استفاده از اپلیکیشن های گوشی هوشمند در سال 2020

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپ استور دو برابر بیشتر از پلی استور در سه ماهه سوم 2020 درآمد داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپ استور دو برابر بیشتر از پلی استور در سه ماهه سوم 2020 درآمد داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید