خیز انگلیس برای کنترل انحصارطلبی شرکت های فناوری

به گزارش وبلاگ بلاگ پو به نقل از رویترز، قانون مذکور با تسهیل فرایند رد کردن عضویت آنلاین و مقابله با نقدهای جعلی، حمایت از مصرف کنندگان را قدرتمندتر می نماید.

خیز انگلیس برای کنترل انحصارطلبی شرکت های فناوری

سازمان رقابت و بازارهای انگلیس(CMA) که ناظر آنتی تراست کشور نیز به شمار میرود، 2 سال قبل یک واحد بازارهای دیجیتال برای نظارت بر بازارهای نو مانند شبکه های اجتماعی ایجاد کرد اما این واحد فاقد اختیارات لازم برای اعمال قدرت بود.

اما لایحه نو پس از تصویب در مجلس انگلیس به واحدبازارهای دیجیتال اختیارات تازه ای در مورد شرکت های فناوری می دهد که عایدی جهانی آنها بیش از 31.2 میلیارد دلار است.

اتحادیه اروپا سال گذشته با وجود مخالفت شدید گوگل، اپل و دیگر شرکت های بزرگ فناوری قانون خود را برای مقابله با سلطه آنها وضع کرد. تحت قانون پیشنهادی نو CMA می تواند قوانینی برای شرکت های فناوری وضع کند و اجازه ندهد آنها از کسب و کارهای کوچک و مشتریان سواستفاده کند.

به عنوان مثال ممکن است به شرکت های فناوری دستور داده گردد گزینه های انتخابی و شفافیت بیشتری برای مشتریان فراهم نمایند. بعلاوه شرکت های خاطی ممکن است تا 10 درصد عایدی جهانی شان جریمه شوند.

سارا کاردل مدیر ارشد اجراییCMA معتقد است این لایحه احتمالا نقطه عطفی در حمایت از مشتریان باشد. او در این باره می گوید: بازارهای دیجیتال مزایای زیادی دارند اما فقط در صورتیکه کسب و کارهایی در مقدار های مختلف بتوانند رقابت نمایند و پیروز شوند. این لایحه چهارچوبی متناسب برای عصر دیجیتال فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "خیز انگلیس برای کنترل انحصارطلبی شرکت های فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز انگلیس برای کنترل انحصارطلبی شرکت های فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید