دریاچه دوقلو سیاه گاو

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، دریاچه سیاه گاو از جاذبه های طبیعی استان ایلام است. این دریاچه در چند کیلومتری سراب باغ آبدانان قرار گرفته. طبیعت این منطقه ترکیب زیبایی از دریاچه، گلزار، دشت و کوه را رقم زده است.

دریاچه دوقلو سیاه گاو

این دریاچه یکی از جاذبه های بکر طبیعی و نادر در ایران است که سرچشمه آن، در اعماق زمین، کف جوش است. رودخانه سیاه گاو پس از عبور از بین صخره، دره و ارتفاعات کبیرکوه در جنوب شرقی آبدانان به دو دریاچه تبدیل می گردد. دریاچه اول با کمی اختلاف سطح در بالادست دریاچه دوم قرار گرفته است.

درباره نام این دریاچه داستان های زیادی وجود دارد، بعضی بومیان معتقدند به دلیل شباهت شکل دریاچه به شاخ گاو نام آن سیاه گاو است و به گفته بعضی دیگر، و بر اساس افسانه ها، در گذشته های دور در این دریاچه اسب آبی زندگی می نموده است و از آنجایی که اسب آبی سیاه رنگ و ناشناخته بوده به سیاه گاو معروف شده است. در خصوص وجه تسمیه دریاچه سیاه گاو به زعم دوستان آبدانانی سیاگ او نام درست این دریاچه است. سیاگ در گویش مردم منطقه به معنی فیلی و یا همان کبود و سیاه است و او همان آب است.

با رسیدن به دریاچه سیاه گاو شما با دو دریاچه کنار هم روبرو خواهید شد؛ دو دریاچه که از طریق کانالی طبیعی به عرض دو متر، عمق یک و نیم متر و به طول 70 متر به هم مرتبط هستند.

با گذر زمان به دلیل فرسایش و رویش گیاهان آب دوست، مانند نی، مساحت این دریاچه رو به کاهش است. دریاچه سیاه گاو از نوع آب شیرین است و آب درون آن به صورت دائم در جریان است. زلالی آب همراه با جلوه نیزار و پایکوبی نور زیبایی دریاچه رو دو چندان نموده است. گردشگران زیادی هستند که در سال، مخصوصا فصل بهار و اواخر زمستان، به تماشای دریاچه دو قلو سیاه گاو می آیند و از طبیعت اینجا لذت می برند.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ بلاگ پو

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "دریاچه دوقلو سیاه گاو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه دوقلو سیاه گاو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید