ربات اشعه زنون، باکتری ها و ویروس ها را می کشد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، همزمان با شیوع ویروس کرونا و نگرانی از ابتلای افراد به این بیماری، شرکت فچ رباتیکس ربات جدیدی فراوری نموده که با انتشار اشعه زنون باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد.

ربات اشعه زنون، باکتری ها و ویروس ها را می کشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ بلاگ پو به نقل از زد دی نت، در ماه های اخیر ربات های زیادی فراوری شده اند که با تاباندن اشعه ماوراء بنفش بر روی سطوح باکتری ها و ویروس های خطرناک را نابود می نمایند. اما ربات تازه مبتنی بر تابش زنون است.

از این ربات می توان برای پاکسازی انبارهای عظیم، فروشگاه های زنجیره ای، استخرها، ساختمان های اداری، اتاق های بیمارستان ها و غیره استفاده کرد. ربات یادشده که SmartGuardUV نام دارد، مجهز به لامپ های زنون برای ضدعفونی کردن سطوح مختلف است و دقت آن بیش از 99 درصد است.

ربات یادشده با یک بار شارژ می تواند بین 8 تا 10 ساعت فعالیت کند و این در حالی است که ربات های ماوراء بنفش با یک بار شارژ تنها 2 تا 2.5 ساعت فعالیت می نمایند.

زنون گازی بی رنگ و بی بو است. این گاز غیرسمی که در درجه 108 درجه سانتیگراد به جوش می آید، کاربردهای فراوانی در لامپهای فلاش زن در عکاسی، صنعت لیزر، مطالعات ردیابی، بی حسی و غیره دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ربات اشعه زنون، باکتری ها و ویروس ها را می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات اشعه زنون، باکتری ها و ویروس ها را می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید