ناشری که کتابش را تبلیغ نمی نماید، ضرری دوسویه را برای خود و صاحب اثر ایجاد می نماید

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، تهران (پانا) - مژگان کلهر معتقد است نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیشتر مورد توجه کتاب خوان های حرفه ای است و شرایط بسیار خوبی برای دسترسی همگان به کتاب ایجاد نموده است و از این منظر رویدادی درخورتوجه محسوب می گردد.

ناشری که کتابش را تبلیغ نمی نماید، ضرری دوسویه را برای خود و صاحب اثر ایجاد می نماید

مژگان کلهر (نویسنده، مترجم و ویراستار ادبیات کودک و نوجوان) در گفت وگو با پانا ضمن اشاره به استقبال خوب مخاطبان از نمایشگاه مجازی کتاب تهران در دوره اول گفت این استقبال هم در حوزه بزرگسالان و هم در حوزه کودک و نوجوان بود و گمانم سال جاری، در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران هم این استقبال ادامه دار است و علاقه مندان بیشتری از این فرصت استفاده می نمایند.

وی افزایش قیمت کتاب را یکی از مسائل حوزه بازار کتاب بیان کرد و اضافه نمود: تسهیلاتی همچون بن های تخفیف کتاب، تخفیف های ناشران و ارسال رایگان کتاب که برای دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در نظر گرفته شده در این زمینه یاری نماینده بوده و اتفاق خوب و موثری است.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان توضیح داد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیشتر مورد توجه کتاب خوان های حرفه ای است و شرایط بسیار خوبی برای دسترسی همگان به کتاب ایجاد نموده است و از این منظر، رویداد درخورتوجه ای محسوب می گردد.

مژگان کلهر در سرانجام ضمن طرح این موضوع که بازار فروش کتاب احتیاج به تقویت دارد، اظهار کرد: ناشران بزرگ امکان تبلیغ و افزایش فروش خود را دارند اما بسیاری از ناشران را داشتیم که در همین دوران بیماری کرونا مجبور شدند، فعالیت خود را تعطیل نمایند. بعلاوه تبلیغ برای کتاب بسیار مهم و لازم است. تا کتاب تبلیغ نگردد ما نمی توانیم شاهد رونق بازار کتاب باشیم. کتاب ها احتیاج به معرفی و دیده شدن دارند. ناشرانی که کتاب های خود را تبلیغ نمی نمایند، ضرری دوسویه را هم برای خود و هم برای صاحب اثر ایجاد می نمایند. از این رو تبلیغ کتاب به ویژه در فضای مجازی بسیار ضروری و حیاتی است.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن ماه شروع می گردد و تا دهم بهمن ماه 1400 به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه مندان برای بازدید و خرید کتاب می توانند به ketab.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ناشری که کتابش را تبلیغ نمی نماید، ضرری دوسویه را برای خود و صاحب اثر ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناشری که کتابش را تبلیغ نمی نماید، ضرری دوسویه را برای خود و صاحب اثر ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید