چالش بومی سازی محصولات دندانپزشکی برگزار می شود

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های نرم افزاری و سخت افزاری خلاق و دانش بنیان حاضر در حوزه دندانپزشکی دعوت کرده است تا به بومی سازی مواد و محصولات دانش بنیان بپردازند.

چالش بومی سازی محصولات دندانپزشکی برگزار می شود

به گزارش گروه فناوری وبلاگ بلاگ پو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزایش قیمت محصولات و مواد دندانپزشکی دسترسی به خدمات با کیفیت دندانپزشکی را برای بسکمک سخت کرده است، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به منظور رفع این مشکل، شرکت های دانش بنیان و خلاق را به کمک طلبید.

بر این اساس یک بانک اطلاعاتی قابل توجه از نیاز های فناورانه ایجاد شده است. همچنین صنایع مختلف هم نیاز های خود را اعلام می کنند تا شرکت های دانش بنیان و خلاق توانمند، بومی سازی این نیاز ها را در دستور کار قرار دهند.

در سال های اخیر قیمت تجهیزات دندانپزشکی وارداتی به علت نوسانات ارزی به شکل تصاعدی افزایش یافته است، همین مسئله لزوم داخلی سازی این محصولات را گوشزد کرده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های نرم افزاری و سخت افزاری خلاق و دانش بنیان حاضر در این حوزه را دعوت کرده است، تا یک به یک جوابگوی نیاز های فناورانه این حوزه باشند.

تجهیزات و مواد دندان پزشکی به علت آن که در فضای داخل دهان مورد استفاده قرار می گیرند لازم است حائز ویژگی های خاصی باشند.

مقاومت به سایش نخستین ضرورت این تجهیزات است. این تجهیزات ضمن تماس با بافت سخت مینای دندان، در محیط اسیدی بزاق دهان قرار دارند؛ لذا به طور مداوم در معرض خوردگی هم هستند.

بر این اساس چالشی به نام اصلاح سطح تجهیزات دندانپزشکی تیتانیومی و فولادی با پوشش DLC اعلام شده است. شرکت های توانمند خلاق و دانش بنیان با حضور در این چالش، می توانند ایده ها و طرح های خود را به مرحله تجاری سازی نزدیک کنند. همچنین به طرح های برتر جوایزی تعلق می گیرد.

به علت کاربری محصولات و مواد دندانپزشکی در محیط دهان، نباید محل تجمع باکتری ها و به تبع عامل بیماری باشند. هدف از این چالش، شناسایی و انتخاب پوششی است که دارای ویژگی های زیست سازگار و در عین حال دارای خواص کاهش تجمع باکتری، مقاوم به سایش و خوردگی بر روی ایمپلنت های تیتانیومی و ابزار های دندان پزشکی از جنس فولاد زنگ نزن باشد.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه اینترنتی daneshbonyan.isti.ir یا سامانه innoten.ir مراجعه کنند. مهلت ارسال طرح 18 تیرماه 1400 است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چالش بومی سازی محصولات دندانپزشکی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش بومی سازی محصولات دندانپزشکی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید