19 کتاب که تمایل شما به دیدن دنیا را تحریک می نماید

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، به نقل از ام اس ان، ما در این مطلب 20 کتاب با مضمون سفر نویسندگان سیاه را گردآوری نموده ایم که عطش شما برای ماجراجویی را برطرف می نماید و احتمالاً الهام بخش سفر بعدی شما خواهد بود.

19 کتاب که تمایل شما به دیدن دنیا را تحریک می نماید

1. پشت کوه ها نوشته Edwidge Danticat)

این رمان روایتگر زندگی جوانی است که شهر کوچکی در هائیتی را به قصد رسیدن به بروکلین ترک می نماید. خوانندگان عاشق توصیف نویسنده از زندگی ساده شخصیت اصلی داستان در کوه های سرسبز هائیتی می شوند.

2. متولد یک جنایت نوشته Trevor Noah

متولد یک جنایت نامه عاشقانه نویسنده کتاب به مادر سیاه پوستش و روایتی از زندگی او در آفریقای جنوبی است. داستان کتاب متولد یک جنایت در سال های پس از آپارتاید اتفاق می افتد و تصویری صمیمی از وطن نویسنده را به خوانندگان نشان می دهد.

3. دختر سیاه در پاریس نوشته Shay Youngblood

کتاب دختر سیاه در پاریس برای دختران سیاه پوست از آلاباما نوشته شده است تا آن ها از قدم های نویسنده جیمز بالدوین پیروی و به پاریس سفر نمایند. دختر سیاه در پاریس ایده پردازی در مقابل واقعیت زندگی در شهر معروف فرانسه را آنالیز می نماید.

4. شاهزاده نوشته Candice Carty-Williams

شاهزاده بر اساس زندگی یک جوان سیاه ساکن لندن نوشته شده است. این جوان در بستر یک خانواده سلطنتی جامائیکایی عظیم شده و کوشش می نماید صندلی خوبی در روزنامه نگاری را به خود اختصاص دهد، اما به نظر می رسد که در روابط خودش بدشانس است.

19 کتاب که تمایل شما به دیدن دنیا را تحریک می نماید

5. با من بمان نوشته Ayobami Adebayo

نیجریه بستری برای نگارش داستان عاطفی کتاب با من بمان در خصوص ازدواج مدرن آفریقایی است. این کتاب تقابل سنت های قدیمی و روش های جدید را نشان می دهد.

6. ستاره سمت پرنده هیل نوشته Naomi Jackson

دیون و فائدرا، دو خواهر هستند که از بروکلین به باربادوس فرستاده می شوند تا با مادر عظیم خود زندگی نمایند. آن ها از تاریخچه پنهانی مادرشان آگاه می شوند و پس از پیدا شدن پدرشان، اوضاع پیچیده تر می گردد. این داستان کتاب ستاره سمت پرنده هیل است. رمان ستاره سمت پرنده هیل به اندازه جزیره کارائیب رنگارنگ است.

7. چشمان آن ها در حال تماشای خدا بود نوشته Zora Neale Hurston

مشهورترین اثر هورستون در دهه 1920 در شهر Eatonville رقم می خورد. کتاب چشمان آن ها در حال تماشای خدا بود داستان فردی را روایت می نماید که در جستجوی عشق و خوشبختی است.

8. اینجا خورشید می آید نوشته Nicole Dennis-Benn

اینجا خورشید می آید خوانندگان را فراتر از ماسه های سفید و آب های فیروزه ای جامائیکا می برد. در این رمان، مارگوت در اقامتگاه تفریحی کار می نماید و برای داشتن غذا و تأمین هزینه مدرسه خواهرش تصمیمات سختی می گیرد.

9. آنی جون نوشته Jamaica Kincaid

آنی جون رمانی آرام است که در جزیره آرام آنتیگوا رخ می دهد. این کتاب داستان دختر جوانی را روایت می نماید که تصمیمی سخت برای ترک جزیره و خانواده خود با هدف زندگی جدید در انگلیس می گیرد.

10. غنا باید برود نوشته Taiye Selasi

کتاب غنا باید برود در قالب یک رمان به طور وسیع به مباحثی چون بدرفتاری با بچه ها و مسائل هویتی مهاجران می پردازد.

11. سرزمین عشق و غرق شدن نوشته Tiphanie Yanique

اگر شما رمانی با ترکیب رئالیسم جادویی را دوست دارید، سرزمین عشق و غرق شدن پیشنهاد ما به شماست. این رمان داستان 3 نسل از یک خانواده را با پس زمینه جزیره سنت توماس روایت می نماید.

12. یک ازدواج آمریکایی نوشته Tayari Jones

جونز اغلب مجموعه رمان های خود را به گونه ای می نوشت که گویا داستانشان در آتالانتا اتفاق افتاده است. ازدواج آمریکایی هیچ تفاوتی با آن ها ندارد. این کتاب تصویری تکان دهنده از آثار یک محکومیت اشتباه در زندگی مشترک و عاشقانه زوجی سیاه پوست را به مخاطب ارائه می نماید.

کتاب یک ازدواج آمریکایی مسائل سختی در خصوص غرور، خیانت و ظرفیت افراد برای بخشش را به چالش می کشد.

13. از ابتدا نوشته Tembi Locke

اغلب خوانندگان کتاب از ابتدا پس از مطالعه این کتاب می خواهند پروازی به سیسیل را رزرو نمایند تا در خیابان های قلوه سنگ این شهر سرگردان شوند.

در کتاب از ابتدا چنین می خوانیم که نویسنده کتاب در حالی که در ایتالیا مشغول به تحصیل است، عاشق می گردد و سپس به همراه همسرش به سوی کالیفرنیای جنوبی حرکت می نماید؛ جایی که یک تراژدی رخ می دهد و لاک را به سیسیل برمی گرداند.

14 عزیز هائیتی، عشق نوشته خواهران Moulite

کتاب عزیز هائیتی، عشق اولین رمان خواهران Moulite است. این کتاب داستان جوان هائیتی آمریکایی را روایت می نماید که برای حل رمز و راز خانواده از فلوریدای جنوبی به هائیتی سفر می نماید.

15. تعطیلات سلطنتی نوشته Jasmine Guillory

اگر شما می خواهید در یک سفر با دوک و دوشس همراه شوید، بهتر است کتاب تعطیلات سلطنتی را مطالعه کنید. ویویان فرست و دخترش که یک متخصص مد برای خانواده سلطنتی است، برای گذراندن تعطیلات کریسمس به انگلستان سفر می نمایند و ویویان در جریان این سفر خودش را در یک رمان غیر منتظره می یابد.

16. ملکه شکر نوشته Natalie Baszile

کتاب ملکه شکر خواننده را به درون یک درام خانوادگی می کشاند. در جریان داستان این کتاب متوجه می شویم که چند خواهر و برادر برای نجات زمین نیشکر پدرشان به لوئیزیانا برمی گردند و زندگی مدرن را در دل منطقه ای سنتی به تصویر می کشند.

17. آمریکایی نوشته Chimamanda Ngozi Adichie

آمریکایی که در 2013 منتشر شد، یکی از پرفروش ترین رمان های مجموعه ای در نیجریه است. خوانندگان این کتاب در قالب سفر یک جوان از نیجریه به نیویورک و بازگشت او، هویت و زندگی عاشقانه خود را مرور می نمایند.

18. تمام فرزندان خدا به کفش های سفر احتیاج دارند نوشته Maya Angelou

نویسنده کتاب تمام فرزندان خدا به کفش های سفر احتیاج دارند خاطرات زندگی در غنا را بازگو می نماید. او در این کتاب از کوشش برای فرار از نژادپرستی در آمریکا و تناسب با فرهنگ آفریقایی می نویسد.

19. خانه ترنر نوشته Angela Flournoy

کتاب خانه ترنر داستان ظهور و سقوط خانواده ترنر را در طول بیش از 5 دهه روایت می نماید. ظهور و سقوط خانواده ترنر نمادی از شکل گیری و سقوط یکی از عظیمترین شهرستان های آمریکا است.

باشگاه وبلاگ بلاگ پو

منبع: گردشبان

به "19 کتاب که تمایل شما به دیدن دنیا را تحریک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 کتاب که تمایل شما به دیدن دنیا را تحریک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید