اخبار مجلس

خیز انگلیس برای کنترل انحصارطلبی شرکت های فناوری

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، قانون مذکور با تسهیل فرایند رد کردن عضویت آنلاین و مقابله با نقدهای جعلی، حمایت از مصرف کنندگان را قدرتمندتر می نماید.

6 اردیبهشت 1402

فشار تورم خوراکی بر پردرآمدها

مرکز آمار ایران، در تاریخ پنجم اسفندماه، شاخص قیمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک های هزینه ای در بهمن ماه 1401 را منتشر کرد. این گزارش جزئیات فشار تورم بر دوش دهک های مختلف را منتشر می نماید. بر این اساس، دهک های درآمدی هشتم، نهم و دهم، با 8/ 3درصد، بیشترین...

7 اسفند 1401

وزیر ارتباطات: هدف ایجاد شبکه ای امن در گستره جغرافیایی ایران است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اجرای شبکه ملی اطلاعات حدود 50 درصد پیشرفت داشته و هدف این است که شبکه ای پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن را در گستره جغرافیایی ایران فراهم شود تا انواعی از خدمات پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

13 مهر 1401

خبر فوری، مدارس کدام استان ها فردا تعطیل است؟

به گزارش خبرنگاران، مدارس همه مقاطع تحصیلی استان تهران، روز سه شنبه بدلیل افزایش آلودگی هوا تعطیل شد.

23 تیر 1401

اردیبهشت تمام گردد، واردات خودرو در اختیار دولت است

به گزارش خبرنگاران، حجت الله فیروزی گفت: با اتمام این مصوبه دست دولت برای واردات مدیریت شده خودرو به گونه ای که به فراوری داخل لطمه وارد نشود، باز خواهد شد.

27 خرداد 1401

موبایل ایرانی به بازار می آید؟، گوشی های داخلی جایگزین سامسونگ و اپل!

به گزارش تحارت نیوز، نمایندگان مجلس در جریان آنالیز لایحه بودجه سال آینده تصویب کردند که حقوق ورودی گوشی های خارجی صرف حمایت از فراوری موبایل ایرانی گردد. این در حالی است نه تنها کُمیت فناوری ایرانی برای ساخت گوشی هوشمند لنگ می زند، بلکه تجربیات گذشته...

23 خرداد 1401

روش خرید بلیت دیدار استقلال و پیکان معین شد

تهران (پانا) - هواداران استقلال برای حضور در ورزشگاه آزادی باید حداقل دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

12 خرداد 1401

عضو هیئت رئیسه مجلس: تصمیم برای حذف ارز ترجیحی هنوز قطعی نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در مورد ارز ترجیحی تصمیم گیری می کند، البته تصمیم برای حذف هنوز قطعی نیست.

29 اردیبهشت 1401

احکام متناظر با تسویه بدهی های بخش برق در قانون بودجه 1400 در لایحه 1401 گنجانده شود

مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به بررسی لایحه بودجه 1401 در بخش صنعت برق پرداخته است. بر مبنای این گزارش اگرچه احکام لایحه بودجه سال 1401 در بخش برق تغییراتی نسبت به قانون بودجه سال 1400 دارد، اما موضوعاتی از قبیل عوارض برق، بیمه مشترکان خانگی و تجاری، نصب کنتورهای...

8 اردیبهشت 1401

نماینده مجلس: افزایش حقوق کارمندان ترکیبی از عدد ثابت و درصد است

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق ها در سال آینده گفت: دولت میخواهد یک عدد ثابتی به حقوق همه افراد اضافه گردد و یک درصدی نیز نسبت به حقوق همه افراد افزایش صورت بگیرد که حدود 10 درصد در نظر گرفته شده است.

29 بهمن 1400

شروط بازگشایی حضوری دانشگاه ها از زبان معاون وزیر علوم

معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر این که تمامی دانشگاه ها به دلیل مسائلی از جمله خوابگاه و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان بازگشایی حضوری و آغاز آموزش حضوری دانشجویان از 15 آبان ماه را ندارند، گفت: اعلام تاریخ آموزش حضوری دانشجویان از 15مهرماه...

12 آبان 1400

شهردار زن در بهشت جایی ندارد

انتخاب شهردار تازه تهران از سوی منتخبان شورای شهر ششم تبدیل به داستان درازی شده و هر روز یک موضوع و حاشیه مطرح می گردد.

8 مرداد 1400

خاندوزی: عامل تورم عدم استقلال بانک مرکزی است

نائب رئیس کمیسیون مالی مجلس، علت اتفاقات بد تورمی را در عدم اختیار و قدرت در ساختار بانک مرکزی نسبت به خواسته های رئیس دولت دانست.

30 خرداد 1400

حاجی میرزایی به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ داد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در جهت ارتقای شرایط مدارس و فرهنگیان به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

14 اردیبهشت 1400

شناسایی 10330 بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت آمار مبتلایان، بهبودیافتگان و فوتی های کرونا طی 24 ساعت گذشته را اظهار داشت.

25 فروردین 1400

شرایط واگذاری بنگاه های دولتی در سال آینده معین شد

به گزارش خبرنگاران، نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعدازظهر امروز دوشنبه و در جریان آنالیز جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی ردیف 1 بند الف تبصره 2 لایحه بودجه را به تصویب رساندند که بر اساس آن به دولت اجازه داده می گردد، بنگاه های دولتی مشمول گروه (1) و (2)...

16 فروردین 1400

موافقت کمیسیون برنامه با افزایش 25 درصدی حقوق ها در سال 1400

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی جزئیات لایحه بودجه در جلسه امروز این کمیسیون از موافقت اعضای کمیسیون با افزایش 25 درصدی حقوق ها در لایحه بودجه 1400 خبر داد.

8 بهمن 1399

برآورد بودجه 13 دانشگاه برتر کشور اعلام شد، دانشگاه تهران در صدر

روز گذشته رئیس جمهور لایحه بودجه سال 97 را به مجلس ارائه کرد که در این لایحه بودجه دانشگاه های کشور از جمله 13 دانشگاه برتر کشور نیز اعلام شد.

19 دی 1399

جزییات تله مدیسین در 8 نقطه کشور

تهران (پانا) - مدیرکل مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای پایلوت تله مدیسین در هشت دانشگاه علوم پزشکی، جزییات مربوط به نحوه ارائه خدمات، شرایط پوشش بیمه ای خدمات و ... را به وسیله دوراپزشکی تشریح کرد.

28 آبان 1399

اعلام آمادگی اتاق اصفهان برای حمایت از کسب وکارهای نوپا و سرمایه گذاری های جسورانه

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در شرایط رشد مالی منفی 6/4 درصدی در سال 97، حوزه IT کشور از دیگر بخش ها رشد بیشتری داشته، ولی این میزان رشد نیز قابل قبول نبوده و قاعدتاً این حوزه باید مانند دیگر کشورهای جهان رشد دورقمی را برای توسعه این بخش تجربه...

16 آبان 1399
تعداد: (41)