تراشه های جدید کوالکوم برای محصولات نسل چهارم

به گزارش وبلاگ بلاگ پو به نقل از انگجت، اگر چه استاندارد مخابراتی نسل پنجم در حال کاربردی شدن در دنیا است، اما هنوز استاندارد مخابراتی 4G LTE به عنوان استاندارد غالب شناخته می گردد. کوالکوم نیز با اطلاع از این مساله سه تراشه مدرن نسل چهارم برای استفاده در گوشی های هوشمند فراوری نموده است.

تراشه های جدید کوالکوم برای محصولات نسل چهارم

رونمایی از تراشه های یادشده که اسنپ دراگون 720G، 662 و 460 نام دارند، امروز صبح در جریان برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در دهلی نو صورت گرفت. از جمله مهم ترین ویژگی های این تراشه ها می توان به سازگاری با استاندارد جدید وای فای 6 و سیستم موقعیت یابی ماهواره ای NavIC کشور هند اشاره نمود.

اسنپ دراگون 720G قدرتمندترین تراشه در این مجموعه است که به صورت هشت هسته ای طراحی شده و مناسب نصب بر روی گوشی های قدرتمندی مانند گالکسی اس 20 سامسونگ است که در آینده نزدیک به بازار می آیند. پشتیبانی از فناوری بصری ده بیتی اچ دی آر به منظور افزایش وضوح و شفافیت تصاویر و قابلیت ضدفریب و هک مشابه با پردازنده اسنپ دراگون 855 از جمله امکانات این تراشه است.

تراشه یادشده از فناوری هوش مصنوعی Hexagon 692 DSP، پشتیبانی از پخش تصاویر با کیفیت 4K و با دقت 2520 در 1080 پیکسل هم برخوردار است. مودم X15 LTE این تراشه بارگذاری داده با سرعت 800 مگابیت در ثانیه را ممکن می نماید.

اسنپ دراگون 662 نیز هشت هسته ای است و حداکثر سرعت آن به 2 گیگاهرتز می رسد. حداکثر سرعت بارگذاری مودم X11 آن نیز 390 مگابیت در ثانیه است. این تراشه دارای تنظیماتی برای بهبود پیکربندی دوربین های سه گانه گوشی هاست.

اسنپ دراگون 460 هم نیز از مشخصاتی تقریباً مشابه با اسنپ دراگون 662 برخوردار است و تنها تفاوت مهم آن استفاده از موتور هوش مصنوعی ضعیف تر است. البته سرعت پردازش این تراشه در مقایسه با تراشه ای همچون اسنپ دراگون 450 تا 50 درصد بیشتر است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تراشه های جدید کوالکوم برای محصولات نسل چهارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه های جدید کوالکوم برای محصولات نسل چهارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید