هوش مصنوعی

رقابت نفس گیر هوش مصنوعی با باهوش ترین دانش آموزان دنیا

هوش مصنوعی DeepMind در این مسابقه پیروز شد تا به 25 سوال از 30 سوال مطرح شده پاسخ دهد و این در حالی بود که دارنده مدال طلای هندسه به 26 سوال پاسخ داد.

3 بهمن 1402

راهکارهای عملی برای کم کردن مصرف باتری و جلوگیری از خاموش شدن موبایل، عکس

وقتی درصد شارژ باتری موبایل رو به سرپائینی می افتد، به ویژه در زمانی که دسترسی به برق ندارید، شرایط برایتان خیلی سخت می شود؛ اما با برخی ترفندها می توانید کمی مشکل را مدیریت کنید.

28 خرداد 1402

برترین مربی تاریخ فوتبال انتخاب شد ، لیست 10 مربی برتر

ربات معروف هوش مصنوعی، برترین سرمربیان تاریخ فوتبال تا به امروز را انتخاب کرد.

22 فروردین 1402

خطرات و مزایای هوش مصنوعی چیست؟

انتظار می رود دنیا تا سال 2030 شاهد رشد 15.7 تریلیون دلاری فراوری ناخالص داخلی مبتنی بر هوش مصنوعی باشد.

10 آذر 1401

رونمایی رولزرویس از سیستم کنترل شناور های خودمختار

رولز رویس با همکاری Sea Machine Robotics از سیستم کنترل شناور های خودمختار رونمایی کرد.

28 خرداد 1401

اظهارنظر جنجالی یک دانشمند هوش مصنوعی

یک دانشمند نخبه از شرکت اوپن ای آی (OpenAI) می گوید هوش مصنوعی احتمالا هم اکنون نیز هوشیار است، اما دیگر دانشمندان نسبت به اظهار نظر وی واکنش تندی داشته اند.

22 اردیبهشت 1401

ابررایانه سیمرغ زمینه ساز تحول دیجیتالی و ثروت آفرینی است

ابررایانـه سـیمرغ بـزودی از سـوی رئیس جمهـوری راه انـدازی می شـود. ابررایانه ای که به گفته وزیر ارتباطات با ظرفیت پردازشی پتافلاپسی جزو 100 ابررایانه دنیا خواهد بود که انحصارش در اختیار چند کشور است و با این ظرفیت امکان پردازش کلان داده ها، حوزه هوش مصنوعی،...

11 تیر 1400

پلتفرم هایی که قدرت سیاسی دارند

اینترنت و سکوهای رسانه های اجتماعی، تأثیر بسیار رهایی بخشی بر قدرت عقیده افراد دارند که تأثیرات مثبتی بر دموکراسی نیز داشته است، با این حال، آزادی فردی کاربران به عنوان بازیگران فعال هسته بسیاری از مسائل فعلی در خصوص اطلاعات غلط، گسترش سخنان نفرت پراکنی،...

25 آذر 1399

گیاهان افراد گمشده در جنگل را پیدا می کنند

دانشمندان به تازگی خاصیتی از گیاهان را کشف کردند که با بهره گیری از آن می توان اجساد افراد گمشده در جنگل را پیدا کرد.

8 آبان 1399

آنالیز دوربین هواوی Y9s

هواوی Y9s یکی از میان رده های جدید بازار است. این گوشی ویژگی های مختلفی دارد، از جمله یک نمایشگر تمام صفحه که هیچ ناچ یا حفره ای ندارد و شرکت سازنده برای ممکن کردن آن، برای اولین بار در گوشی های خود، دوربین سلفی را به شکل پاپ آپ داخل بدنه قرار داده است. اما...

11 فروردین 1399

تراشه های جدید کوالکوم برای محصولات نسل چهارم

به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، اگر چه استاندارد مخابراتی نسل پنجم در حال کاربردی شدن در دنیا است، اما هنوز استاندارد مخابراتی 4G LTE به عنوان استاندارد غالب شناخته می گردد. کوالکوم نیز با اطلاع از این مساله سه تراشه مدرن نسل چهارم برای استفاده در گوشی...

18 اسفند 1398

هدفونی که جلوی تصادف کردنتان را می گیرد

تعدادی از محققان هدفونی را تولید کرده اند که استفاده از آن برای گوش کردن موسیقی در حین عبور از خیابان ها مسئله ای ایجاد نمی کند، زیرا این هدفون مجهز به سیستم هشدار تصادف است.

5 بهمن 1398

مسیریابی حمل و نقل عمومی با اپلیکیشن ممکن شد

به گزارش خبرنگاران، حسام میرآرمندهی موسس نقشه و مسیریاب بومی بلد امروز در نشست خبری از توسعه این اپلیکیشن با هدف کاهش ترافیک در کلانشهرها و افزایش رفاه عمومی اطلاع داد.

25 مهر 1398

هوش مصنوعی جدید فیسبوک، کاربران واقعی در قالب شخصیت های بازی

مهندسان فیسبوک به تازگی برنامه ای مجهز به هوش مصنوعی را فراوری کردند که توانایی های خاص و ویژه ای در ایجاد واقعیت مجازی دارد.

19 تیر 1398

نخستین ربات هنرمند ساخته شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یک شرکت مهندسی هنر در انگلیس ادعا می نماید نخستین ربات هوش مصنوعی جهان را ابداع نموده که می تواند با یاری میکروتراشه ای که در چشمانش تعبیه شده، افراد را طراحی کند.

22 خرداد 1398